itsjustmylife

Alla inlägg under november 2012

Av Sara - 29 november 2012 20:50

Något jag tänkt på en del. Jag har kommit fram till att dagbok är tydligen bara något man för göra tills en viss ålder, eller i alla fall i en dagbok med lås på!

Jag kan inte säga att jag skriver dagbok varje dag, men jag skriver när jag känner att jag måste få ur mig ett och annat - och det kanske inte platsar sig att skriva på bloggen eller ens för någon att höra. 

DÅ har jag min rosa dagbok med LÅS på från Lagerhaus <3 (thank God for Lagerhaus<3)

 

Jag var inne på bokia i somras för att hitta en lämplig dagbok. Hittar bara små böcker med hästar på och då ett lås. Annars för vuxna så var det kalendrar som gällde. Bestämde mig för att fråga hon som jobbade och hon följde med och visade vad som fanns. Jag frågade om de inte hade något annat? Hon tittade på mig, log litegrann och säger "Men det kanske räcker med en kalender när man är vuxen"

Om jag velat ha en kalender och skriva mina tankar i. Hade jag då inte frågat efter det? 

Nej fan heller. Då blev jag vrång och gick ut. 

Jag undrar: Vad är felet med att skriva dagbok? Det måste ju vara ett väldigt hälsosamt sätt att få ur sig sina känslor och tankar. 

Kanske borde frågan vara: Vad är fel att vilja ha ett lås på sin dagbok? Det är väl mer en princip sak än en säkerhet? Dom är ju inte dirket svåra att få upp. 


Nu ska jag återgå till tvättstugan gott folk. Ha en fin kväll!

Av Sara - 29 november 2012 13:23

Jag har tänkt att sy förkläden och tänkte kolla om någon eventuellt har ett bra mönster på förkläden? 


Har kollat mycket på http://webshop.kaksmulan.se/ för de har så sjukt fina förkläden, och blev sugen på att testa själv. Har speciellt kollat på en som heter Dorothy. <3 

check it out. Tips på julklappar till mamma eller så kanske?

 

Kram

Av Sara - 29 november 2012 10:27

   


Uppmanar alla att använda reflexer nu när det börjar bli mörkt. Finns ingen otrevligare känsla när man sitter bakom ratten. Att det kanske går eller cyklar någon i närheten av bilen som man inte ser. 

Det vore fruktansvärt att köra på någon, och fruktansvärt att bli påkörd! 

Av Sara - 28 november 2012 19:33

Middag: Pannkakor

"dessert": Kladdkakemuffins


Ligger i soffan och kollar på family guy medans min pojk fick åka iväg på ett jobb.

Åh mina shopping cravings </3

Julklappar räknas inte. Visst älskar att handla till andra, men nu är det till mig mig mig ;) haha 


kram

Av Sara - 28 november 2012 11:33

Här kommer lite favoriter ifrån mig, ifrån mina favorit butiker :)

Daisy dapper:

 


Wheels and dollbaby:

 


El bastardo:

           


Sivletto:

         


Daisymae:

   


OCH MIN FAVORIT! Man ska spara det bästa till sist. Hur härligt med en varm och snygg klänning? ;) 

Betty Page:

  

Av Sara - 27 november 2012 17:46

Idag är första dagen sen jag tog mitt körkort om jag fått böter. Mitt humör svajar. Kan inte säga att jag är jättesur, men ändå känns det riiiktigt tråkigt och onödigt. Och grejen är jag försökte ju vara duktig. Var hos en kund på jobbet och vi har inte p-tillstånd dit. Jag hade inga mynt och automaten vägrade ta kortet. Så tänkte men fuck it så gick jag in till kund. Kommer ut och fått böter. Loves it. 

När jag åkte hem så gick jag in på pressbyrån och köpte 2 chokladkakor så jag vet vad jag ska göra ikväll.

Och snart ska vi laga tacos till middag. Tröst äter inte väl? haha ;) 


Ledig i morrn! Loves it. Funderar på att åka till Nacka och handla julklappar? Eller om jag åker till drottninggatan eller så?.. Något bra ställe ni vet om att shoppa julklappar? :) 


kram


EDIT! Slog precis sönder en riktigt bra julklapp till en av mina bästa vänner. Fuck it!


 


Av Sara - 26 november 2012 18:46

God kväll alla söta! 

Denna morgon tog jag min kos till Hemmesta för att testa på att vara personlig assistent åt en liten tös.

Idag var första gången jag träffade henne och hon var en riktig godbit! 

Jag har inte mycket erfarenhet utav barn - på något vis.

Så kan väl erkänna att jag var rejält nervös igår och i morse, men det var ingen fara. 

Så detta är ett litet jobb som i så fall kommer vara istället för hemtjänsen någon dag då och då. Jag ska inte sluta på hemtjänsten utan vara hopp-in vid akut sjukdom för hennes ordinarie assistenter. 

Men det kan vara skönt att göra något annat någon dag då och då :) Även om det kan vara läskigt. 

Jag var klar vid 13.30 i Hemmesta och åkte till kontoret i Nacka. Där fick jag sitta och strimla en massa papper och flytta väldigt många böcker och pärmar etc. Allt för att slippa ta utav min komp för att de inte har nått arbete åt mig sista timmarna. 

Vill ha min komp till jul om jag skulle lyckas få vara ledig <3 


Kära retrolover har lagt upp bilder från vår bloggträff om någon är nyfiken ;) Jag är med på bild till och med, hehe.

Kram

Av Sara - 25 november 2012 19:31

Idag har jag och min sambo varit väldigt duktiga. 

Vi har städat hela lägenheten och bärt ner en massa saker till förrådet. Blev väldigt bra! 
Sen satte jag också upp en julstjärna och en adventstake i fönstrena, men ska inte börja ha dem tända än. :) 

Sen någon dag när det känns passande så ska jag skriva julkort och börja slå in lite julklappar. 

Har inte alla klappar klara, utan har en del kvar att köpa. Men det borde väl hinnas hoppas jag. ^^

Nu sitter vi och kollar på Arga Snickarn och myser :) 


Ha en fin kväll alla! I morgon kallar jobbet ;p 

Kram

Presentation

Detta är en blogg som en glad värmlandstjej har.
Bloggen handlar mycket om rockabilly, pinup och kärleken till stilen, men bloggen kommer också fungera som en liten dagbok.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfta
 Lejon
 Jungfru
 Våg
 Skorpion
 Skytt
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards