itsjustmylife

Alla inlägg under november 2013

Av Sara - 28 november 2013 20:05

  • Sa upp min lägenhet igår
  • Sa upp mig från jobbet idag
  • Ringt olika hemvårder i Värmland om jobb, 3 stycken är intresserade
  • Har arbetsintervju 23 dec som timmis
  • Har ringt om en lägenhet i värmland och hoppas få se på den runt jul med. 

    Så kortfattat så tar jag mitt pick och pack och flyttar tillbaka till mina Värmlands skogar. 
    Lämnar storstaden och hemtjänsten här. 
    Händer mycket på en gång, men jag tror ändå att det kommer vara positivt. 
    Kommer dock sakna att man lättare kan ha sin egen stil här - för man är mer anonym. 
    Sakna butikerna som passar min stil.
    Och jag kommer sakna mina Carro's!

Av Sara - 18 november 2013 20:09

Godagens! Idag är det min fina mammas födelsedag, men jag sitter 40 mil därifrån. 
Ringde för att gratta i morse, men då satt hon inne hos mormor och morfar och väntade på ambulansen. 
Morfar var svårt att få kontakt med, och när han kom in på intensiven så hade han blodförgiftning, urinvägsinfektion och lunginflammation. Konstigt att allt ska bli på en gång.. 
Själv rymde jag ifrån min tysta och tråkiga lägenhet tillsammans med Carro. Vi åkte och shoppade i Nacka forum. Vi handlade som vanligt alldeles för mycket, men men. Jag köpte tex dessa fina ljusstakar från Åhléns!
 

Av Sara - 16 november 2013 18:48

God kväll på er "alla"! Haha :)

Gårdagen var min enda lediga dag denna veckan, så jag tog mina överfulla Ikea-påsar och drog mig till Stadsmissionen på Hornsgatan och gjorde dem glada. Speciellt glada blev de över att jag hade med lite mössor! Härligt att få bort lite och att det går till något bra!
 
Efter det tog jag mig till Sivletto, gick runt länge tittade - provade, och tittade lite till. 
Jag prövade en gudomlig skräddarsydd 3 delad klänning som passade i midjan men satt inte bra över rumpa och byst tyvärr.. Men fick med mig en mys-snygg tröja, för jag tycker det beskrev den bäst :)
Testade jeans från Freddie av pinewood. Hur sköna som helst, men inväntar modellen som var lite smalare i benen. Såå fina! Satt perfekt i midjan och rumpan. What a girl want's, haha :)
Här är tröjan jag köpte.
 
En varm höstkram på er!

Av Sara - 13 november 2013 19:59

Ganska ointressant läsning kanske, så läs om ni vill. Vill bara skriva av mig.

Jag och bästaste Carro lämnade in ledighetslapp för typ 3 månader sedan om att vara lediga i jul. Jag vill till värmland och få fira jul med min familj där, och hon vill upp till dalarna för att få vara med sin familj. 
Vi har fortfarande inte fått svar på om vi blir lediga. Vi lämnade in  extra tidigt i år då vi förra året fick reda på att vi blev lediga 2 dagar innan jul förra året. Då hade vi redan fått ändra planerna så vi var med min sambos släkt, trots att det var tänkt att vi skulle till värmland. Då kan man ju inte tacka nej till hans släkt och ringa upp min släkt att säga att vi kommer. Inte så schysst tycker man. Framförhållning  jobbet. 
Enligt schemat så jobbar jag 6 dagar den veckan som jul är. Känns lagom pepp. Jobbar nyår också, hurra ;)

Jag har sen jag var 16 flyttat mycket själv. Jag känner mig inte hemma någonstans. Jag kan inte flytta tillbaka till värmland och tro att allt ska vara som det var när jag drog där ifrån, Gävle passade jag inte heller i, och Stockholm är inte heller rätt. Jag vill få ett ställe som verkligen är Hem, nära till vänner och familj, ett jobb man trivs med - pengarna är inte lika viktigt. Samtidigt som man vill ha närhet till möjligheter och mycket att göra som Stockholm är. (Detta har jag dock märkt är ett ganska löjligt "vilkor" för jag och andra hittar sällan på något och varför ska man då behöva vara så nära allt?) 


Av Sara - 7 november 2013 20:47

Halloj halloj.
Sitter i soffan och halvsover såhär 20.30 på kvällen ungefär. Gäspat konstant sen 17.30
Har gjort något konstant denna vecka känns det som - har det att skylla på. Har jobbat, faktiskt börjat shoppa julklappar (inte så långt kvar ändå), handlat födelsedagspresenter, städat massa massa, tvättat, rensa garderoberna, handlat mat. Uff säkert mycket mer saker också. Hjärnan orkar inte tänka längre ;)

Imorrn kommer mamma och pappa på besök. Om det inte händer något drastiskt. Ska bli riktigt mysigt att få dem hit :) 
Hmm tror sängen kallar.. haha!
God natt.

Av Sara - 2 november 2013 18:21

Riktigt höstväder idag. Frisk luft, mulet och mörkt. 
Jag har precis ätit middag och sitter nu framför tvn och tittar på filmen Upp som visas på tv, samtidigt som min elektriska brasa brinner :) Värsta mysigt! Hade också tänkt att åka till Boo kyrka och titta på alla levande ljus som lyser upp kyrkogården. Vet att jag skulle tycka det var så mysigt, men också svårt att dra sig ifrån soffan. 
Kanske får bli en sväng efter filmen (Eller efter halva när jag har tröttnat, brukar bli så ;))

Ha en mysig kväll allihop :)

Presentation

Detta är en blogg som en glad värmlandstjej har.
Bloggen handlar mycket om rockabilly, pinup och kärleken till stilen, men bloggen kommer också fungera som en liten dagbok.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfta
 Lejon
 Jungfru
 Våg
 Skorpion
 Skytt
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards