itsjustmylife

Alla inlägg under april 2014

Av Sara - 28 april 2014 17:45

Retrolover har gjort en Mina vänner-bok i bloggform. Och sådär blev min sida:

Namn: Sara Johannesson

Smeknamn: Har inte direkt något smeknamn. Sassie någon gång dock. Annars pinglan!

Ålder: 23

Stjärntecken: Vattuman

Född: Den 15 februari

Bor: Arvika, Värmland <3

Ögonfärg: Blå

Hårfärg: Rött för tillfället men är en mörk råtta annars. 

Min Familj: Mina föräldrar och 2 äldre halvbröder.

Mina intressen: Baka, vänner och familjen, rockabilly, pinup, retro och vintage, brodera med mera.

Favoritämne i skolan: Sexualkunskap! :D

Favoritfärg: Mintgrönt och ljusgult

Favoritmat: Klyftpotatis, fläskfilé, rödvinsås och sallad. Eller rakletta - såååå gott! :)

 

Favoritfilm: The help, remember the titans, the other women, white chiks, tripple x.

Favoritbok: Gömda, fifty shades triologin.

Favoritidrott: Ishockey

Favoritprogram på TV: How i met your mother

Favoritdjur: Katt

Jag tycker om: Lojala människor, Sötsaker, Långa (varma) sommarnätter, Bada, Göra goda gärningar.

Jag tycker inte om: Pinsam tystnad, Ouppfostrade barn, småkryp, Elakingar, och Finnar (utslags varianten) ;)

Jag skulle helst vilja bo: Där jag bor nu. Framöver vill jag bo i en timmervilla vid vattnet!

 

Jag vill bli: Mindre konflikträdd, oberoende av pengar och riktigt jäkla fabolous! 

Mitt drömyrke är: Väldigt svårt. Men hade gärna haft ett retro inspirerat fik med en fin trädgård och sådär :)

 

Jag vill ha chans på: Mig själv ;) 

Det här visste du inte om mig: Sökt jobb på otaliga sexshoppar. Tror jag hade passat otroligt bra med det! En sådan butik skulle jag också gärna vilja öppna! :)

Av Sara - 7 april 2014 11:08

Livet är verkligen som en bergodalbana. Eller så är jag värsta hormonmonstret. 
Enda dagen går jag som på moln i min fina lägenhet och är sjukt nöjd över vad jag har och uppnått. 
Att jag tog mig ifrån en helvetes "relation" i Stockholm och startat om i goa Värmland igen, fått ett timjobb som undersköterska på hemvården och får umgås med söta gamlingar hela dagarna. Har nära till familj och vänner. 
Andra dagen som igår och idag så är jag sjukt nere, värd noll och ingenting, känner mig väldigt ensam och liten - obetydlig. 
Har funderat på att ta upp träningen igen. Det utlöser ju massa braigt i kroppen och det kanske skulle påverka massa positivt. Samtidigt blir jag snål för det är dyrt tycker jag. Och det är inte superkul att träna själv..

Har inte berättat något för er.Men min finaste lilla morfar gick bort för några dagar sedan, och dagen efter så dissar killen jag träffar mig. 
Nästa vecka kommer det vara begravning och jag förbereder mig för det värsta. Inte varit på begravning innan och jag tror verkligen att denna kommer vara tuff. Ska ta på mig min finaste svarta klänning med 2 små fina svalor på. 
Här är ett par bilder på mina möbel inköp till lägenheten. Köpt en gammal radiomöbel på loppis för 50 kr, ett stort matbord att ha på balkongen och fina blommor som också pryder balkongen. 
     

Presentation

Detta är en blogg som en glad värmlandstjej har.
Bloggen handlar mycket om rockabilly, pinup och kärleken till stilen, men bloggen kommer också fungera som en liten dagbok.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfta
 Lejon
 Jungfru
 Våg
 Skorpion
 Skytt
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards