itsjustmylife

Alla inlägg under december 2010

???

Av Sara - 30 december 2010 23:22

Vad gör man när det känns som ingen förstår? 

Vad gör man när det känns som folk inte orkar med dej längre?

Vad gör man när det känns som ingen längre är på din sida? 

"/

Av Sara - 30 december 2010 16:02

Har inhandlat en stickad väska från indiska! skitsnygg! Här är pic!

   ^^ 

Men var på redrum (<3) igår och köpte mej öronmuffar och en kjol! :) 

Här är bild på kjolen -->     

Snygg tycker jag då :) 


Skulle ha köpt en tavla på gallerix också, men fanns dom kvar? nej! bara den större storleken som kostade 700 fanns kvar.. 

Idag har jag mensvärk och städar lägenheten. Men nu har jag gett upp och gett tv:n lite Sara tid ^^ 

Sen blir det att läsa "Du äger" av mia törnblom och träna upp den såkallade självkänslan man har :P 

Jul

Av Sara - 26 december 2010 08:26

Ska man säga hur julen har varit så har den överlag varit bra, tycker jag. 

Umgås med min ena bror och hans familj den 24:e, äta mat och öppna presenter - mycket nöjd :) 

den 25:e kom min andra bror och då åt vi ännu mer mat, pratade, tittade på Albert och Herbert, spelade Bosse bildoktorn (skit svårt spel xD) och öppnade ännu lite mer presenter. 

Jag kom på nyss att det kanske vore bra att veta vad det blir för väder i morgon eftersom jag ska hem till Gävle då.. Verkar som det ska vara uppehåll i alla fall tills jag sitter på tåget utanför örebro, men sen vet man ju inte hur det stämmer. Och blir inte glad och tåget ska krångla på grund av vädret eftersom planerad tid att komma till Gävle är 19.30 Vill inte komma dit senare ._. Men inte direkt så man kan styra sånt, det är bara att hoppas! Håll alla era tummar för mej! ^^ 


Idag ska jag tvätta och duscha och kolla igenom mitt rum om det är något som jag absolut vill ha med mej hem, har ju massor kvar i mitt gamla rum. Men egentligen ingenting av värde..  Men man vill ändå inte slänga det =P haha.. 

Ha en bra dag!

Av Sara - 23 december 2010 10:44

Ja.. Fann denna hos Jessica och blev sugen på att se hur mycket man kommer ihåg från 2010 ^^


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Jag tog studenten, flyttade 40 mil hemifrån, varit på en ungdomsmottagning utan öppen mottagning, Har varit arbetslös och varit kär på riktigt.
2. Höll du några av dina nyårslöften? - Har aldrig nyårshöften.
3. Blev någon av dina vänner föräldrar i år? - Ja :)

4. Dog någon som stod dig nära? - Nej.
5. Vilka länder besökte du? - Inget :o
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? - Ett kärleksfullt år!!
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? - 25/5 Sara <3 Johan. och 10/6 Studenten!
8. Vad var din största framgång 2010? Att jag har såpass respekt med mej själv så jag umgås med folk som vill mej väl!
9. Största misstaget? - Uhm..
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? - Har för mej att jag hade körtelfeber i början av året, inte säker om det var i år :o
11. Bästa köpet? - Min kalender tror jag. (som jag köpte till johan xD)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Buss/tåg biljetter och sötsaker?
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Presenten jag fick av johan på min student! <3
14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2010? - Lady gaga låtarna - alla ._.' och Adepts låtar spelades för fullt 2010!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - måste nästan varit gladare tycker jag.
16. Vad önskar du att du gjort mer? - Varit med vännerna mer, det ångrar jag nu..
17. Vad önskar du att du gjort mindre? - Varit hemma och surat xD
18. Hur tillbringar du julen? - Med mamma, pappa, Conny, Håkan, Lotta, Elin, Simon och Johannes. 
19. Blev du kär i år? - Ja!
20. Favoritprogram på TV? - Scrubs

21. Bästa boken du läste i år? - Att älska som en porrstjärna
22. Största musikaliska upptäckten? - A day to remember
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? - Minns inte vad jag fick O.o
25. Något du önskade dig men inte fick? - "Fem miljoner"
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? - Minns inte! 
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Att jag hade mina vänner uppe i Gävle och att jag hade lättare att träffa nya vänner. 
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? - Alternativ/Vanlig tjej ._.
29. Vad fick dig att må bra? - Vännerna och Johan <3

30. Vilken kändis var du mest sugen på? - oh ^^
31. Vem saknade du? - Emmi och Sabine
32. De bästa nya människorna du träffade? Johan, Jossan, Patrik.


2010 var ett ganska härligt år, med mycket blandad känslor. Men så är det ju varje dag.. upp och ner, hit och dit :P 

2009 går det inte ens att jämföra med, det var ett sjukt år.. Thank God for 2010! and let's hope 2011 will get even better! :) <3

Av Sara - 21 december 2010 22:07

"Lät du henne komma närmre?
Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig.
Jag går bredvid men halkar efter, jag orkar inte springa mer.
försökt att visa dig med blicken, men det är inte mig du ser.
den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut.
hur ska man älska nån som har älskat nån förut?"

Av Sara - 20 december 2010 21:08

Var hos linnea vid 10 i morse, passade på att spara buss pengar och åkte med pappa in till stan. Då var hennes pojk där så man fick träffa honom för första gången^^ Sen sprang vi runt på stan, satt på Citys och fikade :D Sen hem till hennes lägenhet och snacka en massa och allmänt mysa! Vid 17 kom Sabine och då satt vi och fikade en stund hos Linnea, sen blev det baskemej bråttom till bussen :D men gick allt bra ;) 

Känner verkligen att jag behövde den här dagen, mer än vad jag trott. Vännerna gör väldigt mycket <3 Saknar/-t väldigt mycket!! 


Nu mår jag bra, men är hemskt trött - inte van att vara med folk :x Och saknar min pojk som är jätte duktig och kämpar på med skolan! <3 

7 dagar tills man får pussa på honom igen och ha våran mini jul :) 

Och väl där kommer man börja sakna vännerna igen, livet är fullt av små hinder. Men allt kommer lösa sig! :)

Av Sara - 15 december 2010 08:45

Sitter på tåget nu, älskling följde med mej till stationen pussade mej hej då. och precis som på filmer så börjde vi gå från varandra då han skriker "Sara" och kommer mot mej med öppna armar för att få ännu en kram! I am a happii girl! <3

Känns som tåg resan till Örebro kan bli ganska kul i alla fall. Snett över kupén så sitter en gubbe som är lite skum, han gjorde den DuGörInteOmDetDärIgen-pekningen xD Arga versionen! Ser nästan ut som han övar såna gester. Kanske han ska vara med i någon teater eller kanske han ska skälla ut någon när han kommer fram. :)

Jag är framme i Örebro 10.48 sen sitter jag där nästan en timme och sen hoppa på Swebus till Karlstad, En halvtimme där och sen Arvika. Hoppas det inte blir för mycke förseningar! 

Har planerat att träffa Sabine någon dag, fika med lollo någon dag. Åka in till Karlstad för att träffa så många som möjligt, när vet jag inte. :) 

Kram

Av Sara - 11 december 2010 17:06

För några dagar sedan gjorde ju jag och Johan ett pepparkakshus, här är resultatet ;) 

  

Idag har vi far farmor och farfar Svärd hos oss och var ute och gick i någon timme, fikade och åt mat och bara mös oss. :)  När i var i stan gick vi upp och kollade på bocken! Kul att få se den tyckte jag i alla fall, speciellt eftersom den inte brunnit än! ;D  

  

 Kram på er!

Presentation

Detta är en blogg som en glad värmlandstjej har.
Bloggen handlar mycket om rockabilly, pinup och kärleken till stilen, men bloggen kommer också fungera som en liten dagbok.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfta
 Lejon
 Jungfru
 Våg
 Skorpion
 Skytt
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards