itsjustmylife

Alla inlägg under juni 2013

Av Sara - 14 juni 2013 13:11

Hittade denna underbara bild hos Pilsnerdoris

"In 1937, Two women wore shorts out in public for the first time.
They drew a huge amount of male attention and caused a car accident."
 


Min pappa har också berättat att när han och hans syskon var ungdommar. Det vill säga på 60-talet. Så hade hans syster varit ute och solat, och på vägen kör en kille "förbi" som var lite förtjust i henne. Det slutade med att han hade tittat så mycket på min faster att han sakta kört rakt in i muren vid huset ;) 

Folk får säga vad dom vill. Men jag tycker ändå att detta fenomen är roligt, och tycker det är lite synd att det inte är lite så nu också. Allt för vanligt att kvinnor visar mycket hud. :p
Av Sara - 8 juni 2013 11:47

  

Denna underbara film! Jag hoppas att alla sett den. Om ni missat se till att se den! 
Jag skrattar, gråter, och blir förbannad - ja allt på en gång.
Såhär står det om filmen:

"Baserad på den omtalade och bästsäljande boken Niceville skildrar berättelsen om tre extraordinära kvinnor i 1960-talets Missisippi.

Socitetsflickan Skeeter återvänder från universitetet fast besluten om att bli författare, men vänder upp och ner på både sina vänners liv, och hela den lilla staden där dem bor, när hon beslutar sig för att ge sig i kast med ett hemligt skrivprojekt: En bok baserad på färgade kvinnors berättelser om hur det är att arbeta i de vita överklassfamiljernas hem. Hushållerskan Aibileen är den första som berättar sin historia -vilket inte ses med blida ögon av hennes vänner i den sammansvettsade färgade församlingen. Snart vågar dock fler kvinnor träda fram med sina berättelser. Men att bryta mot socitetens oskrivna lagar utsätter dem alla för en risk. Niceville är en tidlös historia om systerskap över gränser och möjlighet till förändring."

Denna film kommer bli mitt tidsfördriv idag <3 Ett BRA tidsfördriv :) 


Av Sara - 3 juni 2013 18:16

Tjosan! 
Åh min lediga dag har varit underbar! 

Jag har satt upp min nya hatthylla och skohylla i hallen och den har blivit överfull med skor (även hatthyllan ;))
Jag träffade upp Lina och käkade god lunch vid vattnet i solen mot Hasseludden.
Hämtade sedan upp Carro så vi drog till Ingarö, la oss på en brygga och "solade". Det började nämligen att blåsa och åska. Så vi var nog inte vid vattnet mer än 30 minuter. Men vi skrattade och hade roligt.
Vi åkte sen iväg och handlade på Plantagen, och kände att jag "behövde" ännu mer blommor på min balkong. Kan man få för mycket av den varan? ;) hihi. Så nu får jag plantera någon dag snart :D

I morgon är det jobb igen, inte så pepp. Men det är man inte när man väl är ledig. När man väl jobbar så brukar det ju gå ganska snabbt ^^ 

Av Sara - 2 juni 2013 21:48

Ojoj, nu är det farligt. Emmy design har rea och inte kunde jag låta bli denna gång! 
Jag satt verkligen och försökte slita mig från att handla. Jag väntade till och med en dag för att se om jag glömde bort kläderna/inte ville ha dem lika mycket. MEN "jag mååste ha dem" var lika starkt dagen efter! :) 
   
Dessa fina får komma med hem till mig. <3 Synd bara att skorna inte följer med på köpet ;) 
Nu hoppas jag bara att kläderna passar, annars gråter jag blod. ^^ 

Kram

Av Sara - 2 juni 2013 21:33

Halloj sötisar! 

Längesen jag skrev något vettigt nu.. 
Jag har fått hem mina biljetter till Bråvalla festivalen, woho!! 
De jag är allra mest pepp på att se är A day to remember. Jag har sett dem förut, då på Peace and love. Dock så var de inte allt för kända i Sverige då och var inte så mycket ös av publiken. Måste säga att det nästan kändes pinsamt för att de fick så lite respons. Men jag gjorde i alla fall så gott jag kunde för att ge dem peppning ;) haha. Dom är en av mina favoritband, och mest för att de har så olika variationer av låtar så någon av låtarna brukar alltid funkar till det humör man har för stunden. Och texterna... <3 Don't get me started ;) 
Jag ska dit med en vän/arbetskollega och hennes vänner. Tror det kommer bli awesome :) 
Härligt att festivalen ändå har så mycket variation av artister. Och såpass stora band som de ändå har - för en så ny festival. 
Har ni inte kollat upp denna festival så check it out vet jag! :D 

Denna helgen har jag haft min jobbhelg så nu på kvällen har jag käkat middag på balkongen. Äntligen var det varmare utomhus än inne. Love it! :) Sen la jag mig i ett bad och bara slappnade av, och nu ska jag ta och måla naglarna och göra lite sånt småpyssel :)
Blir det lika fint väder i morgon ska jag nog åka och lägga mig vid någon strand och ta med en picnic korg. :) 

Har nu stora cravings för att tatuera mig också. Ska nog titta in på en tatueringsstudio snart och se vad man kan få fram ;) hihi.

Kram

Presentation

Detta är en blogg som en glad värmlandstjej har.
Bloggen handlar mycket om rockabilly, pinup och kärleken till stilen, men bloggen kommer också fungera som en liten dagbok.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfta
 Lejon
 Jungfru
 Våg
 Skorpion
 Skytt
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards