itsjustmylife

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara - 30 augusti 2012 07:44

Det kommer vara en burleskloppis den 29 sep, i blå bodarna vid Slussen - Stockholm. 

Jag är grymt sugen på att gå, och kommer göra det också om det inte blir några förhinder :) 

Idag såg jag på facebook att man kunde vinna en goodiebag om man delade deras inlägg på facebook och bjöd in sina vänner.

Och skrev man om evenemanget på bloggen och länkade till blogginlägget i deras logg så kunde man vinna biljetter till glammiga evenemang, det säger man ju inte nej till ;) 

http://www.facebook.com/burleskloppis?ref=stream Länk till burleskloppis facebooksida :) 


Många kramar på er!

Av Sara - 29 augusti 2012 22:08

Hihi, nu finns det också en annan anledning till att jag längtar efter flytten till Stockholm. Har nämligen beställt en hel del från internet, och ALLT har jag beställt till nya adressen. Så Nu vill jag komma hem till min älskling. Och jag vill hämta ut en massa paket. Jag ÄLSKAR paket, finns ju ingenting som är roligare :) <3 hihi. 


Finns bland annat i dessa paketen: smink från e.l.f, en fotokalender som ska stå i ett fönster, beställde dammsugarpåsar idag, visserligen inte så hemskt roligt - men det är paket det med ;) Tror jag beställt något mer, men mitt minne sviker mig dock..  ;)


Kram

Av Sara - 21 augusti 2012 09:37

Hej och hå! 

Solen skiner och jag har fortfarande inte tagit sommarens första dopp. Jag som brukar leva i vattnet på sommaren! 

Skulle kunna åka och bada nu, men då kommer man till det att det finns ingen som kan bli med. Hur tråkigt är det inte att åka till stranden själv..


Satt igår och kollade igenom jysk katalogen och fann en massa fint och jag och älskling ska och kolla på. Han ska få mäta lite i lägenheten vad som får plats och så först bara. :) Hittade en hatthylla, vitrinskåp, duschdraperi (visserligen inte från jysk), sängkläder och sen ska vi fylla på med mer skohyllor - han har en med de är stapelbara ;)

   duschdraperiet :)


Jag kommer ingenvart med packningen. Vaaaar börjar man?? Man vill ju inte packa "tänk om man behöver det innan flytten"... 

Jaja det löser sig.. 


Kram

Av Sara - 20 augusti 2012 19:40

Yes, Idag när jag läser min favoritblogg. Mest för att människan verkar vara så j*vla underbar att jag bara vill gå fram till henne och säga "Hej, du är för söt. Du måste vara min vän!"


Haha nej, det var lite off topic. men seriöst. Kolla in gullhönan själv ---> http://retrolover.blogg.se


Hon har i alla fall en tävling nu där man kan vinna ett presentkort på 400 kr hos http://nitrohead.se/

Här är länken till tävlingen: http://retrolover.blogg.se/2012/august/vinn-presentkort-fran-nitrohead.html


Puss puss


Här är förresten en innan-fest-bild på mej och Sabine ;)

 

Av Sara - 14 augusti 2012 11:50

Urk, hatar att försöka komma på en rubrik!!


Sitter nu och äter vindruvor i sängen, laddar upp lite energi innan jobbet var det tänkt. 

Igår var jag och hämtade lite flyttlådor hos mamma och pappa. Hjälpte dem att lägga upp husvagnen på Arvika torget och göra en facebook åt mamma (så hon kan hålla koll på mej när jag flyttar till Stockholm ;p )

Så idag när jag ändå har lådorna här, så har jag börjat att packa ner lite handdukar och sängkläder som ska med. 

Har också suttit och skrivit upp på ett kollegieblock vad som behövs med, sånt som min pojk inte har och sånt jag inte klarar mej utan, och sånt som helt enkelt skulle se bra ut/vara prakiskt i lägenheten. Så nu snackar vi bra mycket mer saker än jag hade planerat ifrån början :/ hehe! 


På torsdag ska jag till tandläkaren, kan ju vara bra att ta en titt. Gissar också på att det kan vara billigare att göra sånt här än i El storstad! 


Nej ska ta och kolla lite på adressändring nu. Tjüss!

Av Sara - 10 augusti 2012 22:30

Idag började dagen med att jag var på blodcentralen och skulle ge blod. De hade jättesvårt att sticka mig, och när de väl hittade "rätt" så kom det knappt något blod. Så hon gav upp och föreslog att jag inte skulle vara blodgivare utan spara mina armar till mej själv - ifall de behöver sticka mycket i armarna om jag blir gravid eller sjuk till exempel.

Så jag fick ge blod en och en halv gång.. 


Sen åkte jag till jobbet och fick ett mycket efterlängtat samtal, där det sägs att jag fåt heltidsarbete i Stockholm! 

Vilket betyder att jag och min älskling ÄNTLIGEN kan börja på vårt liv tillsammans. <3

Dock är det jobbigt att flytta, lämna föräldrarna, SABINE och en riktigt bra arbetsplats. <3

Vet inte hur jag ska klara mig utan Sabine, hon är den bästa vännen någonsin. Vi har hållit ihop sen vi gick hos dagmamma mer eller mindre. Hon förstår mig alltid och vi känner varandra i princip utan och innan <3

Kommer få ha förhållande med henne på distans nu, träffa henne på helger och liknande :) hehe! 

  Haha finaste <3 


Jag och Sabine lyckades också idag sälja en trisslott med tv-vinst på. Det vill säga gubben kommer vinna minst 50000:-! Vi fick 275 kr i dricks och vi skulle ha utkik efter honom på tv sa han :) Jag tror nog han köper champagne åt sig och frugan ikväll ;) 

Köpte mig lotter (såklart!!!) och nya blomsters till vår lägenhet. Jag vann dock bara 20 kr på mina lotter :P


  Jag och darling i julas <3


Hörs sweeties!


Av Sara - 6 augusti 2012 21:31

Mina shoppingbegär är inte alltid det roligaste! 

Hittar alltid något som gör att man tänker "...Hur viktigt är mat egentligen?" ;) 


Denna gången så var det miss retro som gjorde att jag började fundera på om mat och boende verkligen var viktigare än kläder.  Kolla in denna fina klänning och kjol till exempel: 

   


Som sagt : http://missretro.se/ ! Gilla dem även på facebook. http://www.facebook.com/missretro.se


Många kramar. Sara!

Presentation

Detta är en blogg som en glad värmlandstjej har.
Bloggen handlar mycket om rockabilly, pinup och kärleken till stilen, men bloggen kommer också fungera som en liten dagbok.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfta
 Lejon
 Jungfru
 Våg
 Skorpion
 Skytt
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards