itsjustmylife

Alla inlägg under februari 2013

Av Sara - 28 februari 2013 19:59

Uff har haft en riktigt jobbig arbetsdag idag, så det ska bli underbart att vara ledig i 3 dagar nu! :)

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på men det löser sig säkert - det brukar det göra!

Kanske blir en tur till Ikea eller in till söder och strosa i butiker där. 

Vet ju inte så mycket att göra i Stockholm än, även om jag bott här i ett halvår.

Socialt liv, vad är det när man jobbar heltid i en ny stad? :P 


SÅ har ni några bra tips på "att-göra" i Stockholm?


Kram

Av Sara - 25 februari 2013 14:29

Mina härliga föräldrar och min ena underbara bror har varit i Stockholm och hälsat på mig och min sambo.

Har varit jätteroligt att ha dem här :) 

Det har blivit mycket prat, lite kortspel och sen åkte jag med dem på en "guidead" tur på Nacka - Ingarö - Gustavsberg - Orminge typ :) Varit väldigt mys! 


Igår jobbade jag så då var de redan hemma hos oss när jag kom hem och de åkte vid 14 tiden idag. 

Blev ju inte så länge vi fick träffas men får hoppas det blir snart igen :)

Jag fick en låda med aleovera drycken och pengar av mamma och mormor & morfar. 

Sen fick jag en jättefin brosch av min moster som hon fick när hon blev utbildad inom hemvård. och tyckte jag skulle ha den som jobbar inom det nu. Också en ring som tyvärr inte riktigt passade, men ringar är ju det svåraste att veta storleken på också ^^


 

En mysi bild på mig och mamma - dock inte tagen nyligen :)

Av Sara - 25 februari 2013 14:18

Oh fick leverans hem idag från Collectif.
När man beställer där ifrån så skickas det från Storbrittanien, så frakten blir julite dyrare.

Tror det var runt hundringen. Och storlekarna är normala enligt mig!

Tänkte visa vad jag fick hem :)   

                                                   

                                      

                                                                                               Kjolen betällde jag dock i svart och inte i lila :)


Av Sara - 20 februari 2013 18:28

Läste Elsa Billgrens blogg och här är en video på hur hon fixar håret en vanlig måndag.

Verkar nästan för enkelt för att vara sant! Och sen bli så snyggt :) 


Av Sara - 18 februari 2013 19:15

           

Av Sara - 17 februari 2013 17:16

Min födelsedag i fredags startade med att jobba, och hade haft världens migrän dagen innan så var inte helt pigg. 
Men dagen blev bättre ju längre tid det gick! 

Så på kvällen drog jag, min sambo, Carro och Lasse (också känd som BajaMaja) ut till stan. Vi möttes vid slussen och gick till Rickars bar och kök tror jag det hette och åt lite gott :) Sen gick vi till VampireLounge, var lite tveksam pga namnet. Men jisses vilka drinkar(!!!!!) och vilket mysigt ställe ändå :) Dit ska vi igen :)


Sen på lördagen blev det lite städande och handlade, sen kom Sebbes mamma och moster + kusin med kille. Och lite senare 2 kompisar till Sebbe. Var jätte mysigt! :) 

Eftersom jag har min släkt 40 mil ifrån mig så fick jag istället en del samtal, sms och hälsningar på facebook. :)

Mamma, pappa och ena brodern kommer och hälsar på nästa helg!

Jag fick presentkort på Sivletto och Change, en söt bricka, En fin blom"dekoration"? och choklad. 

Sen fick jag världens sötaste nalle på posten av världens finaste tjej ^^

Och ett fejnt armband av Carro och Lasse :)

Min fina karl betalade maten för vårt sällskap och carro och lasse stod för drinkarna ;D


Handlade lite fina saker ifrån Collectif igår också, blev dyrt så hoppas ju verkligen att storlekarna stämmer !

Köpte till exempel en grön fin jacka! :)

Av Sara - 16 februari 2013 18:15

Med utmärkelsen följer uppdraget att skicka den vidare till bloggar som har färre än 200 följare.
Berätta på din blogg vilka du utnämner och länka till deras bloggar.
Skriv på deras bloggar att de fått utmärkelsen av dig.
Svara på frågorna du fått av den som gett dig utmärkelsen.
Hitta på fem nya frågor till de du nominerar.
 
Hur många olika hårfärger har du haft?
Hmm, mitt hår har ändrat färg i och med att jag blivit äldre. Var brunett när jag föddes och blev blond efter några år. Var råttfärgad under grundskolan och blev mer och mer brunett närmare gymnasiet. Sen har jag färgat det svart, rött och var lite lila en gång med ;) 
 
Vilken har du varit mest nöjd med?
Brun är nog det som passar bäst, eller rött... ;)

Vart skulle du helst vilja åka på en weekendresa?
Behöver verkligen shoppa lös på massa butiker i London just nu. Så får välja London :)
 
Vilken är din favourite love ballad från 50-talet?
Måste säga "Stand by me - Ben E. King
 
Vilken är din favoritdoft på ljus?
Vanilj
 
 
Frågor:
Hur många orter har du bott i?
Har du någon favorit butik?
Har du något favoritställe att gå ut på, om du ska festa?
Brukar du resa mycket?
Vad är ditt drömjobb?

Presentation

Detta är en blogg som en glad värmlandstjej har.
Bloggen handlar mycket om rockabilly, pinup och kärleken till stilen, men bloggen kommer också fungera som en liten dagbok.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfta
 Lejon
 Jungfru
 Våg
 Skorpion
 Skytt
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards