itsjustmylife

Alla inlägg under juni 2012

Av Sara - 30 juni 2012 23:43

God kväll på er vänner! 

Ligger i sängen och kollar på Sex in the city, bra grejer det! ;) 

Tänt lite levande ljus också :)

Är vaken för att vänta på älskling som kommer vara här uuungefär vid 01, kanske lite senare. puh! 

Är sliten, men kan ju då tänka att han är det också. Kaffe och Redbull körde jag något om :p 

Har försökt att städa lite idag, försöker vara lite duktig när jag i alla fall vet att jag ska få besök. 

Kan inte säga att jag är någon städnarkoman ;) (som mina vänner vet) 

Men jag vill verkligen ha det fint runt mej, tycker bara att det är svårt att ha det fint i en FÖR LITEN lägenhet. 

Jag har grejer till en 2a, men bor i en 1a.. Så det är trångt - visserligen mysigt. Men för litet och svårhanterligt att hålla snyggt.. 


Nope kommer inte på mer att skriva mer just nu. Mer än att jag förberett min karl på att vi måste handla mat i morgon. Tror jag har småätit upp precis allt i alla skåp idag :p Haft fruktansvärt tråkigt.. 


Puss


Av Sara - 29 juni 2012 09:14

God morning darlings :)


Jag låg förut i sängen och tänkte på alla "det måste vi göra saker" som jag och älskling kommer på hela tiden. 

Vissa större och vissa mindre. 

Den största och som är mest pratad om just nu är att vi håller koll på ett hus som vi tycker är väldigt mysigt, 

dock i det dyraste laget och uppvärmningen är direkt-el, vilket skulle bli jätte dyrt om man bodde där på vintern.. 

Men det är i alla fall jätte kul att låtsas att man ska köpa det, fundera hur man skulle göra om, hur man skulle inreda, vad man måste göra med trädgården. Och tänka på att det är 700 meter till en jättefin badplats!! <3 

En annan sak vi diskuterar är en London resa, har suttit och kollat boenden och olika butiker, sevärdheter och så vidare. Har ni några tips på vad som borde göras i London så är det vaaarmt välkommet :) 


Sen har vi småplaner som att gå på skansen, ta en pubrunda, gå längs vattnet i solnedgång och äta glass, gå på sommarland och lite sånt mys. Allt hinns nog med.. men idéerna kommer ju också bli fler och fler ;) 


Framtidsplaner längre fram är väl kids, bil, hund, katt, ja du vet.. "Svensson" life ala Lundén och Johannesson ;)


pUSS

Av Sara - 28 juni 2012 19:01

Måste ju säga att jag har en fruktansvärt bra chef!

Har haft halsfluss i typ 3 månader, men eftersom jag inte haft feber så har vårdcentralen vägrat att ge mej behandling.

Idag har jag mått så jäkla dåligt, så hon har sjukskrivit mej i morgon och fixat back up för helgen. (utan att jag bad om det. )


Har varit hos mamma och pappa, skulle tvätta litegrann. Slutade med att mamma tvättade det mesta och jag låg död i soffan i princip... 


Nu blir det jordgubbar till middag/kvällsmat. 


*luftkram*

Av Sara - 27 juni 2012 17:57

O'hoj peeps ;)

Idag har varit en stressig och allmänt jobbig dag.

Började med att jag kom till jobbet och ser att dörren till ena frysen stod uppe, så var bara att börja kasta. 

Sen var det otroligt mycket folk idag.. Kom nya tidningar och det skulle göras returer på tidningar, och inte att glömma att det skulle göras en varu besällning heller.. 
Min hals har fuckat ur totalt idag. Speciellt när jag pratar. Och eftersom det varit mycket kunder, så kändes som halsen i princip svällt igen innan jag slutade jobbet. drack te, tog halsabletter, drack vatten - allt för att "lena" halsen, men inget hjälpte.. 

Bap.


Hmm försöker komma på något roligt att skriva men just nu står det ganska still på den fronten. 

Lite negg idag.. Men är ju sol ute - det är ju najs :)


Pusss

Av Sara - 26 juni 2012 10:30

God morgon (?) 

Står och steker pannkakor så jag har någon lunch på jobbet ett par dagar framöver nu :) 

Kommer nog aldrig tröttna på pannkakor, så himla gott och enkelt att göra :)

Kommer ju också bli perfekt sen om man skulle bli mamma någon gång! hehe..


Jo som rubriken lyder så väntar jag med spänning på att posten ska komma! 
Jag har nämligen beställt framkallning av lite kort på nära och kära (kanske mestadels kära, men ändå). 

Ska sätta in i fotoalbum och sånt mys :)


Har tidigare köpt mej en "släktbok" som jag satt och skrev i igår, det tråkiga är att dom förväntar sig att man ska vara 40 år, gift, ha barn och att ens föräldrar ska vara döda.... Så det suger. Men man skriver i det man kan, till exempel barndomsminnen, vad ens föräldrar har för hobbies, hur dom träffades, vad de är utbildade till. "Släktboken" är utformad för att skriva om de närmsta i familjen, har planerat att denna ska vandra vidare till mina barn sen när jag blir gammal, och att de kanske till och med ger den vidare till sina barn. 

Det var ingen billig historia (nästan 300 på bokia), men jag tycker det kan vara värt det. Och jag tycker sånt är så himla mysigt. Skulle absolut vilja ha en sånn själv om - säg att min mormor hade skrivit en sådan. Det hade ju varit ovärdeligt <3 


Nej nu bränner jag nästan pannkakorna, får höras en annan dag! 

Ciao! 

Av Sara - 25 juni 2012 15:43

Jag tävlar om ett linne från Daisy Mae. Om du vill vara med och tävla så gå till Retrolovers blogg

http://retrolover.blogg.se/2012/june/tavling.html och var med!


Vore ju helt underbart att få ett linnea där ifrån, kolla in denna till exempel! :) 

Lånad från Daisy Mae:s hemsida!


    Puss




Av Sara - 25 juni 2012 08:30

Måste bara verkligen rekomendera denna sidan! 

Finns en speciell grej där som jag verkligen vill tipsa om. 

Om man bara är nyfiken eller har svårt att hitta rätt storlekar bland de vanliga kondomerna på typ ica o apoteket. 

Jo, tjänsten jag vill tipsa om är: man kan göra sitt eget mix paket. Välja en viss sort ur en lista och sen välja hur många du vill testa (mellan 1-10). Kostar olika mycket beroende på hur många och vilka sorter man väljer som jag fattade det som när jag kollade. 

Men en himla käck grej tyckte jag :)

Kondomkungen.se

I länken har jag gjort så ni kommer direkt till "mix-generatorn" Bara att testa på! Säkert sex till alla :) 


Puss

Av Sara - 24 juni 2012 21:55

Hej på er sötisar! 

Alla frågar säkert vad ni gjort i midsommar, men jag är inte sämre - jag vill ju också veta! 

Så vad har ni gjort? :)

Själv så var jag på folketspark i Glava "Hillringsberg" med vänner och pojkvän för att digga och dansa till Top Cats :) 

var riktigt mysigt det. För att sen komma hem frusen och få krypa ner under täcket med den man tycker mest om. Bästa känslan är det ju garanterat :) 

Riktigt värmländsk midsommar, dricka, raggarbilar, de som tagit "en för mycket" ;) och dans :) 


Idag har jag och killen bara tagit det lugnt, vilat oss helt enkelt :) Och han åkte hem till Stockholm idag, alltid lika tråkigt. Men får tänka så att vi har bara en vecka kvar att jobba innan vi har en veckas semester tillsammans! Kommer vara så himla skönt att inte bara ha typ en helg i månaden att träffas :) 


Rockabilly kryssning förresten i september! Hur frestande låter inte det kände jag lite smått!? Ha fina klänningar, dansa osv :) Jag och älskling kollade på resor till London förut också, vore inte helt dumt tycker jag. Har aldrig åkt flygplan till exempel, så bara det gör ju halva grejen. Och då kanske det är bra att det inte blir någon jättelång resa heller :)


Nej nu ska jag kolla lite tv och sen nanna kudden :) 


Over and out, Sara.

Presentation

Detta är en blogg som en glad värmlandstjej har.
Bloggen handlar mycket om rockabilly, pinup och kärleken till stilen, men bloggen kommer också fungera som en liten dagbok.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfta
 Lejon
 Jungfru
 Våg
 Skorpion
 Skytt
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards