itsjustmylife

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Lördagsmys?

Av Sara - 10 november 2012 17:34

Trevlig lördag på er alla sötingar! 

Jag har precis varit och släppt av min gubbe i Gustavsberg. Han ska väl bli full och otrevlig antar jag ;) 
Lyckades att köra den stora firmabilen hem och även parkera! yey me! Bott i Sthlm i två månader och kör från Värmdö och till Östberga, ja jag är i alla fall nöjd. Jag tar mig dit jag behöver. :)
När jag kom hem så skrev jag ett sms till Sebbe, något i stil med: "Hemma, men fortfarande kör folk som idioter här".
Något som verkligen  stör mig är att när man kör till/från Värmdö på kvällen så ser man absolut ingenting! Ingen gatbelysning och det är såpass mycket trafik så du kan inte ha hellyset på en sekund. Jätte otrevligt att inte veta om det finns något i vägkanten eller på vägen som inte syns. 
På landet är det ändå okej när det inte alltid är gatbelysning för där har vi inte så mycket trafik, där går det att sätta på hellyset och kontrollera läget liksom :) 


Jaja nog om det ;) För mig blir det i alla fall att dyka ner i godispåsen och kolla på film ikväll. :)
Måååste bara dela med av ett recept till er om jag fick av en kund på jobbet en dag. 
En härlig kvinna med bra idéer! 



500g köttfärs

1 burk cream fraich (inget sånt [dravel] med mindre fett som hon sa)

En påse med fransk löksoppa (blå bandet eller liknande)

Blanda ihop allt i en bunke och det kommer bli ganska kletigt. Forma den som en köttfärslimpa och lägg i en ungsfastform och in i ugnen. Ca 150 grader och 45 minuter. men kontrollera i mitten att den verkligen är klar, det är ju lite olika med olika ugnar osv. 
Servera med potatis, potatismos eller spagetti. Det funkar med det mesta. 
Åh det var så gott! Väldigt saftig och Sebbe tyckte också den var väldigt god! :)
LÄTT och ganska billigt.


Ha en fin kväll alla :) kram



 
 
Johannas Rockabilly & Vintage

Johannas Rockabilly & Vintage

12 november 2012 14:57

Mmm, hatar de där när det är mörkt ute, blir inte bättre av dåligt mörkerseende heller :P

SV: Bra tips på Fars Dag present :) Köpte 4 triss och han vann 90 kr iaf så kan kan köpa nya för de ^^

http://johannasvintage.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 16 januari 2016 12:11

         Här är två saker som jag säljer också tex. Klänningen ligger på Tradera men det gör inte kappan. :) Klicka på klänningen här nedanför för att komma till alla mina annonser på Tradera :)     ...

Av Sara - 14 januari 2016 13:33

Chip och välkommen tilll hajk... ;) OOh, jag var världens lykligaste lilla klädälskare här om dagen! Fick ett paket från Collectif fyllt med massa härligheter. Och ALLT passade! Inte något jag är van kände jag. Kommer bilder, det lovar jag ;)Håller ä...

Av Sara - 13 december 2015 21:32

Hej, hoppas ni har haft en trevlig lucia. Längesedan jag skrev något här så ni förtjänar väl en liten uppdatering. Jag bor kvar i en lägenhet i Arvika, Värmland (drömmer fortfarande om hus). Fått fast jobb på hemtjänsten och trivs väldigt gott. Bra k...

Av Sara - 2 januari 2015 19:08

Peppning behövs denna dagen känns det som. Så gör ett försök för att påminna mig själv:* Jag är bra som jag är. Både utseende och personlighet, alla har brister. Gäller bara att göra så gott man kan :)* Det var en mening med att jag inte kom in på sk...

Av Sara - 5 juli 2014 19:59

"Don't tell me you wanted meDon't tell me you thought of me"Ska ge upp karlar och skaffa katt istället... ...

Presentation

Detta är en blogg som en glad värmlandstjej har.
Bloggen handlar mycket om rockabilly, pinup och kärleken till stilen, men bloggen kommer också fungera som en liten dagbok.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket stjärntecken är du?
 Vädur
 Oxe
 Tvilling
 Kräfta
 Lejon
 Jungfru
 Våg
 Skorpion
 Skytt
 Stenbock
 Vattuman
 Fisk

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards